Fešáci z Itálie dorazili, přijeďte je vyzkoušet!
Pokud nás sledujete na Facebooku, určitě Vám neuniklo, že na Singltreku pod Smrkem máme od této sezóny nová elektrokola. Zatímco platformu (nebo rám, chcete-li) obstarává italská značka Focarini. O podporu pohonu se starají motory od italského Polini. O těch bych se dnes rád rozpovídal víc. Model Focarini Veleno, které na Singltrek Centru jezdí, dostane svou příležitost v příštím článku o testování tohoto kola.
Obvykle je zvykem, že potenciální prodejce si vybere značku kol, ale motory ovlivnit už pak nemůže. My naštěstí i přes dlouhodobou spolupráci s českou Rock Machine a anglickým Orange Bikes nejsme svázáni výhradním prodejem jedné značky, a tak můžeme zkoušet zajímavé produkty jiných firem. A motor Polini je opravdu výjimečný!
Nejdříve však krátké historické okénko. Značka Polini se datuje až k roku 1946. V tomto poválečném období se Italové většinou dopravovali všude na kole. A právě Battista Polini byl jeden z lidí, kteří si otevřeli vlastní dílnu a začal vyrábět kola pod svojí značkou Polini.
Jak se však ekonomika zotavovala, Italové si vytvořili další ikonu v přepravě po městech. Stala se jí Vespa. Polini se přeorientoval a začal vyrábět speciální díly, zaměřené na tuning motorů motorek a skútrů. Firma se proslavila právě výrobky pro náročné či závodní použití a dodnes si v Itálii drží renomé nejvyšší kvality i designu produktů. Víte, kdo dodával speciální díly na motorky Valentina Rossiho? Ano, byl to právě Polini.
V roce 2016 přišel další zlomový moment. Centrála Polini v italském Bergamu se rozhodla pro výrobu motorů pro horská kola. Cíle si nedali malé. Udržitelnost, kvalita, servisovatelnost. Toto měly být základní vlastnosti těchto motorů. A tak vznikl motor E-P3.
Bez nadsázky lze říci, že náš Singltrek pod Smrkem dokáže být při dlouhodobém a intenzivním používání kol v půjčovně výzvou kvality elektromotorů horských kol všech výrobců. Není standardem možnost smět do motorů při poruše zasahovat. Věřte mi. Víme o tom své. Ovšem Polini na toto jde úplně jinou cestou, než je zvykem.
Zaprvé: Motory jsou bezúdržbové. Stačí jednou za čas doplnit trochu maziva, aby nejel na sucho. Toho se nemusíte bát. Není to náročný úkon a dá se zvládnout doma. Co se týče intervalů doplňování, může se stát, že to nebude nikdy třeba. Vždy záleží na podmínkách a frekvenci, se kterou jezdíte. Zadruhé: Nepřicházíte o záruku, pokud se rozhodnete pro servis svépomocí. Na to se pak například váže výhoda toho, že nemusíme motory posílat přes půl světa a čekat tak i měsíce na vyřízení reklamace!
Motory by měly být specifické svojí okamžitou odezvou na šlapání a také tím, že je do značné míry můžete přizpůsobit k obrazu svému. To znamená, že si kromě tří přednastavených režimů Touring, Dynamic a Race můžete v mobilní aplikaci nastavit další dva programy sobě na míru. To je něco, co Vám rozhodně nenabídne každý!
Nespornou výhodou je i výroba v Evropě, díky níž mají velmi dobrou dostupnost náhradních dílů. Nicméně, ať jsme pátrali, jak jsme pátrali, nepodařilo se nám nikde vyšťourat negativní hodnocení či poruchovost. Nejsme bláhoví. Nic není nezničitelné, avšak to, že anály o poruchách mlčí, o něčem svědčí.
No dost už řečí. Jak říkají Chochlovic, jedeme drandit. Na recenzi motoru i kola se můžete těšit brzy! Ještě předtím, než jste si je začali bookovat v půjčovně, tak jsme je totiž stihli otestovat, abychom Vám nekecali!